Bröstmottagning Gävle

Om Bröstmottagning Gävle

Bröstmottagningen i Gävle utför klinisk undersökning av bröst och armhåla samt vid behov mammografi, ultraljud och eventuell biopsi/provtagning. Besöket tar cirka 90 minuter och du får svar på röntgen/ultraljud innan du går hem.$$Enbart smärta i bröst eller vid tecken på infektion i bröst, kontakta din hälsocentral.$$Kontakta bröstmottagningen om du:$- känner nytillkommen knöl i bröst eller armhåla$- har blodig vätska som kommer från bröstvårtan$- har nytillkommen indragning i huden på bröstet eller av bröstvårtan$- ensidigt eksem på bröstvårtan$- sårbildning på bröstvårta eller i anslutning till bröstkörteln$- ändrad kontur av bröstet, ensidig storleksökning eller nytillkommen apelsinhud$- rodnad eller svullnad på huden över bröstet utan annan förklaring.

Lasarettsvägen 1,801 88 Gävle - visa på karta