Onkologisk mottagning Gävle

Om Onkologisk mottagning Gävle

Det är hit du blir kallad för att träffa läkare vid ny diagnos och vid återbesök. Här görs till exempel utredningar inför behandlingar. Mycket av verksamheten består av kontroller och uppföljning efter givna behandlingar$$För att få svar på frågor, ändra bokade tider, förnya recept eller om du vill få kontakt med läkare eller sjuksköterska är du välkommen att ringa. Det är sjuksköterskor som svarar i telefonrådgivning och som sköter tidbokning.$$All personal samarbetar för att ta hand om dig som patient på bästa sätt.

Lasarettsvägen 1,801 88 Gävle - visa på karta
Din läkare kan skicka en remiss till oss. Du kan också själv skicka en så kallad egen vårdbegäran. En egen vårdbegäran bedöms på samma sätt av vårdmottagningen som om den vore en remiss från läkare. Men det är viktigt att komma ihåg att en egen vårdbegäran inte betyder att du verkligen har rätt att få specialistvård. Som vårdsökande kan du då istället bli hänvisad till din hälsocentral eller till egenvård. Egen vårdbegäran kan inte göras till alla verksamheter.
Onkologi

Onkologisk mottagning Gävle

10:22 - 17 jun, 2018 skrev:

Akut besök under lördagen. Vår mamma/syster/svägerskas hälsotillstånd hade akut försämrats.
Ett helt enkelt fantastiskt mottagande av trevlig och vänlig personal, samtliga, biträden till läkaren.
I vart fall på denna avdelning 17 på Gävle sjukhus är vård och omsorg den bästa tänkbara.
Full av beundran hur professionella tillika omhändertagande alla var. Att man tog sig tid att visa både medmänsklighet och värme är beundransvärt.
Stor och varm kram till er alla

00:23 - 19 dec, 2017 skrev:

Det är en fin personal som jobbar där. Hör av sig om man frågat något om t.ex.recept