Palliativt team Gävle

Om Palliativt team Gävle

Teamets upptagningsområde är hela Gästrikland och våra lokaler finns på Gävle sjukhus.$$I palliativa teamet arbetar sjuksköterskor, läkare och medicinsk sekreterare. Teamet arbetar dagtid på vardagar med hembesök och telefonrådgivning. Övriga professioner som kurator, sjukhuskyrkans personal och dietist finns kopplande till teamet och kan konsulteras vid behov.$$Vår målgrupp är patienter med obotbar cancer och ALS (amyotrofisk lateral skleros) i ett sent palliativt skede med symtom som kräver insatser av ett specialiserat palliativt team. Patienter med andra diagnoser som har komplexa behov i form av symtomlindring och psykosocialt stöd från ett team kan i undantagsfall skrivas in i teamet.$$För att bli ansluten till vårt palliativa team krävs en remiss av läkare. En individuell bedömning görs och inskrivning sker efter ett första hembesök.

Lasarettsvägen 1,801 88 Gävle - visa på karta
Din läkare kan skicka en remiss till oss. Du kan också själv skicka en så kallad egen vårdbegäran. En egen vårdbegäran bedöms på samma sätt av vårdmottagningen som om den vore en remiss från läkare. Men det är viktigt att komma ihåg att en egen vårdbegäran inte betyder att du verkligen har rätt att få specialistvård. Som vårdsökande kan du då istället bli hänvisad till din hälsocentral eller till egenvård. Egen vårdbegäran kan inte göras till alla verksamheter.
Avancerad hemsjukvårdsverksamhet

Palliativt team Gävle

23:17 - 03 nov, 2016 skrev:

Jag tycker ni gör ett fantastiskt bra jobb! Min mamma litar 100% på er och det gör jag också. Det är raka rör i kommunikationen och det uppskattar vi.Har hört att det fungerar inte lika bra i andra delar av landet men i Gävle är det tummen upp!👍

13:52 - 11 nov, 2015 skrev:

Tack för ert fantastiska stöd och er omtanke.