Onkologisk avdelning Gävle

Om Onkologisk avdelning Gävle

Den onkologiska avdelningen är en allmän onkologisk vårdavdelning med 15 vårdplatser.$$Allt fler avancerade medicinska behandlingar, kurativa (botande) och palliativa (lindrande), kräver att patienten är inneliggande under strål- och cytostatikabehandling. Patienter är även inneliggande för smärt- och övrig symtomlindring samt vid utredningar.$$Läkare, sjuksköterskor och undersköterskor arbetar i team med patienten och dennes närstående. Patienten har också möjlighet att träffa arbetsterapeut, dietist, sjukgymnast, tandvårdspersonal, kurator och präst när behov finns.$$På avdelningen har vi fria besökstider.

Lasarettsvägen 1,801 88 Gävle - visa på karta
Onkologi