• 010 - 888 54 07

Hantverkaregatan 11, Norrtälje - Visa på karta

Logo Audika Norrtälje

Om Audika Norrtälje

Välkommen till Audika i Norrtälje!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Norrtälje ligger på Hantverkaregatan 11, nära Roslagens Sparbank, och bara några minuters promenad från Norrtäljes busstation.

Vad kan vi hjälpa dig med?

På Audika i Norrtälje erbjuder vi hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Stockholms läns landsting med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 100 kr (frikort gäller, gratis för dig över 85 år).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att landstinget ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Stockholm finns även ”Fritt val” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du lånar hörapparat från Stockholms läns landsting eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 16 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Norrtälje

Hörseltest hos Audika Norrtälje

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket kostar 100 kr (frikort gäller, ...

Hörapparater hos Audika Norrtälje

Hos Audika i Norrtälje erbjuder vi utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjälp...

Batterier till hörapparater hos Audika Norrtälje

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos oss Audika Norrtälje kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa b...

Hörseltest online hos Audika Norrtälje

Vill du få en snabb indikation på hur du hör? Då kan du göra hörseltest online på Audikas hemsida, för att se om det är dags att boka tid ho...

Karta - Hantverkaregatan 11, Norrtälje

• Fråga ställd 08:04 11 sep 2019

När kan jag få de apparater jag blev lovad att få i torsdags?
    1040 0513 0010 Sune Sandberg

Audika Norrtälje svarar:

Hej Sune, vår kundservice kommer att kontakta dig. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

• Fråga ställd 09:58 14 jan 2019

Har ni dropintid på onsdagar. ? Norrtelje

Audika Norrtälje svarar:

Hej Anna-Stina, vi har Serviceonsdag varje onsdag i Norrtälje. Mellan 14-16 är du välkommen om du behöver hjälp med service av din hörapparat. Här kan du läsa mer: https://www.audika.se/blogg/2019/drop-in-service-norrtalje-serviceonsdag

Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

• Fråga ställd 16:33 22 feb 2018

Hej, jag har försäkt ringa er under dagen men det har varit för många i kö. Jag har svårt att svara i telefon på jobbet eftersom jag sitter upptagen i kundmöten eller i arbetstelefonen hela tiden. Har ni möjlighet att boka en tid åt mig och skicka via mail till mariawestberg63@gmail.com. Jag vill gärna komma så fort som möjligt, jobbar nära er och det gäller ett hörselprov på mitt opererade öra som jag befarar har försämrats. /Mvh Maria Westberg

Hej Maria,

Vi kontaktar dig snarast via mail!

Vänligen,
    Audika