Alternativ telefoni Vänersborg, Vänersborg

Om Alternativ telefoni Vänersborg, Vänersborg

Välkommen till Alternativ telefoni i Västra Götalandsregionen. Alternativ telefoni är en regional specialistverksamhet som arbetar med telefonhjälpmedel för personer med dövhet, dövblindhet, hörselskada och talskada eller språkstörning. I teamet arbetar audionomer, pedagog, datatekniker och hörselingenjörer. Vi arbetar över hela Västra Götalandsregionen och har två mottagningar, en i Göteborg och en i Vänersborg. Alternativ telefoni i Vänersborg arbetar med förskrivning av text- och bildtelefoner. Vi erbjuder teknisk och pedagogiskt stöd så att hjälpmedlen fungerar för patienten.

Texttelefon:
Vänerparken 21, 462 35, Vänersborg, Plan 4, Vänersborg - visa på karta