Geriatriska mottagningen Sunderby sjukhus

Om Geriatriska mottagningen Sunderby sjukhus

Geriatrik är läran om ålderdomen och dess sjukdomar. Rehabilitering är att träna en människa till att få tillbaka sin tidigare funktionsnivå.$$De som vårdas på Geriatrik- och Rehabiliteringssektionen är framför allt:$$Strokepatienter (hjärninfarkter och hjärnblödningar). $Äldre sjuka patienter som behöver rehabilitering. $Äldre akut sjuka som kommer via akuten. $Patienter i livets slutskede (framför allt cancerpatienter med besvärliga symtom)$ $Vi har två former av vård:$- Inneliggande vård för patienter från Sunderby sjukhus upptagningsområde som under lite längre tid behöver vård och/eller rehabilitering på sjukhus, där vården ges av flera personalkategorier för att patienten om möjligt ska kunna återfå sin tidigare funktionsnivå och livsföring.

Geriatriska mottagningen, Uppgång D, plan 4, Sunderby sjukhus - visa på karta
Geriatrik, Strokevård