Urologiska kliniken

Om Urologiska kliniken

Urologiska kliniken handlägger sjukdomstillstånd i njurar, urinledare, urinblåsa, urinrör, prostata, penis, pung och testiklar.

Klinikens verksamhet finns på Universitetssjukhuset i Linköping och Vrinnevisjukhuset i Norrköping. Mottagningsverksamhet och kirurgi samt vård av inneliggande patienter bedrivs på båda sjukhusen. Njurstensenheten samt Urodynamiska enheten är belägna på Vrinnevisjukhuset.

På kliniken finns cirka 100 anställda. Här arbetar läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, uroterapeuter, vårdadministratörer, kuratorer, dietister och sjukgymnaster.

Universitetssjukhuset, Linköping - visa på karta
Vi behöver en skriftlig bekräftelse på att du önskar söka vård hos oss. Kontakta din vårdcentral vid besvär så skriver de vid behov en remiss till oss. Du kan också skriva en egen remiss som du hittar på 1177.se.

Urologiska kliniken

09:24 - 15 maj, 2016