Neurofysiologiska kliniken US, Linköping

Om Neurofysiologiska kliniken US, Linköping

Neurofysiologi är en egen medicinsk specialitet med inriktning mot diagnostiska undersökningar av perifera och centrala nervsystemets och musklernas funktion.

Neurofysiologiska kliniker finns på Universitetssjukhus. Mindre avdelningar där man kan göra EEG-undersökningar finns på en del andra sjukhus också.
Vi utför även sömnregistreringar där vi undersöker olika faktorer som kan ha inverkan på vårt sömnmönster. På vår CPAP-mottagning bedrivs behandling av andningsuppehåll under sömn så kallade sömnapnéer.

Universitetssjukhuset, Ingång 1 (Södra entrén), uppgång B, plan 14, Linköping - visa på karta
Ja (ej egenremiss)
Klinisk neurofysiologi