Ögonkliniken, Linköping

Ögonkliniken

, Linköping

Universitetssjukhuset, Ingång 23, Linköping, 58185 Linköping

Ögonkliniken US har verksamhet i Linköping och en öppenvårdsmottagning i Motala. Kliniken ger länssjukvård till invånarna i centrala och västra länsdelarna inom Östergötland, och högspecialiserad vård till patienter från Jönköping, Kalmar och Östergötlands län. I stort sett alla typer av ögonsjukdomar diagnostiseras och behandlas vid kliniken. Kliniken består av Ögonmottagning, operationsavdelning, samt syncentral. På kliniken arbetar vi kontinuerligt med förbättringsarbeten enligt leanprinciperna. Se under VÅRA UTBUD för mer information, samt logga in på 1177 Vårdguiden E-tjänster för fler alternativ.

Informationen uppdaterades 04:03 - 27 feb, 2024

3 jul, 2018

Jag fick ett fantastiskt motagande och behandling då jag anlände den 5 juni 2018 för att opereras på nationaldagen 2018. Alla jag kom i kontakt med under de 3-4 dagar jag var där var helt underbara. Ett stort tack till Er allihop.

14 aug, 2016

Tack Malin Westerlund som gav mig synen tillbaka den 10 juni 2016. Du finns alltid i mitt hjärta resten av livet. Du gav mig möjlighet att se igen. Alla blommor i naturen och allt annat fantastiskt. Mina vuxna barn är oerhört glada och imponerade av ditt arbete. Min son Tomas som bor i Tyskland köpte alla tänkbara förstoringsglas och skickade i ett paket till mig. En god vän till mig blev så glad att han grät. Nästa dag fick jag 10 röda rosor av honom och hans fru. Du Malin finns i mitt hjärta i resten av mitt liv. En lika stor dag att kunna se som när jag fick mina två barn. LYCKA TACK

17 jan, 2016

Tack för det fantastiska bemötandet jag fått och det fina resultatet, Björn Johansson och hans hjälp-systrar gjorde besöket till ett nöje.

Sjukhus (BT), Ögonsjukvård