Akutmottagning US, Akutkliniken US

Om Akutmottagning US, Akutkliniken US

Akutmottagningen är öppen dygnet runt, alla dagar i veckan. Hit vänder du dig vid plötslig svår sjukdom eller akut skada. Tillstånd som är mindre allvarliga och inte kräver akut vård hänvisas i första hand till vårdcentralen. För medicinska råd och information dygnet runt, ring 1177. Vid nödsituationer, ring 112.

Universitetssjukhuset, Ingång 16, Linköping - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
Nej

Akutmottagning US, Akutkliniken US

4,7

21:45 - 05 feb, 2020 skrev:

Blev hur som helst positivt imponerad av personalens professionalitet vid min senast besök men min skolskadat barn. Härligt!

16:25 - 04 mar, 2019 skrev:

Hej, vilket otroligt varmt bemötande våra ungdomar fick som varit med om en bilolycka den 3/3.
Vilken tacka alla som arbetade söndagen den 3 mars.

11:32 - 11 dec, 2017 skrev:

Så där

3,0

20:25 - 08 jul, 2017 skrev:

NI ALLA ÄR FANTASTISKA

21:41 - 12 dec, 2016

09:41 - 30 apr, 2014 skrev:

Jag har inte själv varit i behov av akutvård än men jag har varit med en vän och min tjej. Både dom och jag har tagits emot med lugn och vetskap om vad som ska göras. Jag har alla gånger haft panik och dom har då utan problem lugnat mig. Dom utför sitt jobb väl och prioriterar bra, väntetiden är helt okej och som sagt personalen är trevlig, väl utbildade och har ovanligt bra kontakt med alla, inte bara den sjuka/skadade utan även medföljande.

20:56 - 25 apr, 2014 skrev:

De tre gånger jag haft anledning att själv och med barnen uppsöka akutvården på US, har bemötandet och vården varit otroligt väl fungerande. Bra flöde, bra information och till synes mycket väl genomförda prioriteringar.