Reproduktionsmedicinskt centrum, Kvinnokliniken US

Om Reproduktionsmedicinskt centrum, Kvinnokliniken US

RMC är en del av Kvinnokliniken på Universitetssjukhuset i Linköping och är specialiserade på utredning och behandling av ofrivillig barnlöshet och fertilitetsbevarande åtgärder. Vi är ISO-certifierade avseende kvalitet och miljö samt HBTQ-diplomerade.
För utredning krävs inte remiss, men man måste uppfylla kriterierna för utredning av ofrivillig barnlöshet. Vi utför de behandlingar som regionerna/landstingen i Östergötland, Jönköping och Kalmar län beställer av oss och vi får enligt överenskommelse även erbjuda assisterad befruktning till andra par.
Vi som arbetar här är läkare, barnmorskor, sjuksköterskor, undersköterskor, psykoterapeut och psykolog, sekreterare och laboratoriepersonal.
Vi har 30 års erfarenhet av IVF-behandlingar och resultatet är mer än 4000 nya föräldraskap. Det har skett dramatiska förändringar sedan IVF introducerades och vi lägger stor vikt vid forskning och utveckling av nya behandlingsmetoder.

Universitetssjukhuset, Linköping - visa på karta
JA För samtliga behandlingar.
Reproduktionsmedicin