Öppet idag från 07:30

Punktionsmottagningen Kalmar

Länssjukhuset i Kalmar Lasarettsvägen 8 392 44 Kalmar

Punktionsmottagningen Kalmar

Till oss kommer du för att ta cellprov på en förändring som du kan känna med fingrarna, till exempel en lymfkörtel på halsen eller en knöl i bröstet. Provtagningen sker genom att en läkare för in en tunn nål i den knöl som ska undersökas. Oftast krävs mer än ett stick, vilka i regel känns ungefär som att ta blodprov. Hela besöket tar cirka 10-15 minuter och du kan gå hem direkt efteråt. För att du ska kunna komma till oss krävs en remiss från din hälsocentral, privatläkare eller någon av klinikerna på våra sjukhus i länet.

Informationen uppdaterades 17:37 - 16 feb, 2021