Öppet, idag till 16:30

Tolkcentralen för döva och hörselskadade Kalmar

Hälsogränd 4, Kalmar

Tolkcentralen för döva och hörselskadade Kalmar

Vi finns till för dig som är döv, gravt hörselskadad eller har dövblindhet och är folkbokförd i Kalmar län. Vi hjälper till med teckenspråkstolkning, dövblindtolkning och skrivtolkning. Det innebär bland annat tolkning i olika vardagssituationer som till exempel: hälso- och sjukvård, vissa arbetsrelaterade uppdrag, begravningar, dop och bröllop, fritid, viss samhällsservice. Tolken är bara närvarande för att göra samtalet möjligt, inte för att delta i det. Tolken förmedlar allt som sägs och tecknas på ett neutralt och opartiskt sätt. Vid akut behov av tolk kväll, natt, helg ring 0470 – 27379 Då kommer du till SOS alarm som hjälper dig att beställa tolk.

Informationen uppdaterades 08:01 - 26 maj, 2021