Mammografienheten Kalmar

Kalmar

Till oss kommer du för att göra mammografi, vilket är en röntgenundersökning av brösten. Du som är kvinna mellan 40 och 74 år får en kallelse med erbjudande om att göra en mammografi. Syftet med undersökningen är att hitta bröstcancer innan sjukdomen hunnit ge några symptom. Vid mammografiundersökningen trycks bröstet ihop några sekunder för att bilden ska bli så bra som möjligt.

Till oss kommer du också på undersökning om du har blivit återkallad från mammografihälsokontrollen eller har en misstänkt knöl/förändring i bröstet.

Beställ din receptbelagda medicin online

Snabbt, säkert & fraktfritt!

Apoteket
Till Apoteket.se

ANNONS. Min Doktor – Vårdcentral i fickan

ANNONS. Doktor24 - Läkare i din mobil och dator

Fri rådgivning till rätt vård, dygnet runt!

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt.

Sök vård nu!

Telefon 0480 - 812 10