Mammografienheten Kalmar

Kalmar

Mammografi innebär en röntgenundersökning av brösten. Vi har två mottagningar. En mottagning för Mammografihälsokontroll (mammografiscreening), där vi skickar ut kallelse till alla kvinnor mellan 40 - 74 år enligt rekommendation från Socialstyrelsen. På den andra för Klinisk Bröstradiologi, undersöker vi dig som blivit återkallad från hälsokontrollen eller dig som fått remiss från din läkare med misstänkt knöl/förändring i bröstet.

Beställ din receptbelagda medicin online

Snabbt, säkert & fraktfritt!

Apoteket
Till Apoteket.se

ANNONS. Min Doktor – Vårdcentral i fickan

ANNONS. doktor24 - Läkare i din mobil och dator, dygnet runt

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt!

Hos doktor24 kan du träffa en läkare online genom chatt eller videosamtal, dygnet runt alla dagar i veckan. Våra läkare har lång erfarenhet inom allmänmedicin och sjukvård och kan hjälpa dig med rådgivning, diagnos, recept eller intyg. Om du behöver träffa en läkare fysiskt kan du boka en tid på en vårdcentral direkt i appen.

Telefon 0480 - 812 10
Hus 2, plan 2 Lasarettsvägen 1, Kalmar - visa på karta
  • Måndag - Tisdag 12:30 - 14:30
  • Onsdag - Torsdag 10:00 - 11:30
  • Måndag - Tisdag 07:45 - 17:00
  • Onsdag - Torsdag 07:45 - 16:30

Remiss krävs till Kliniska Bröstradiologimottagningen, men inte till Mammografihälsokontrollen.

Mammografi