Vuxenhabilitering Kalix

Om Vuxenhabilitering Kalix

Vuxenhabiliteringen i Länsenheten Särskilt stöd/Funktionshinder är en specialistverksamhet som kompletterar hälsocentralernas och kommunernas habiliteringsinsatser till vuxna personer som har behov av habilitering. $För att få habilitering krävs att funktionsnedsättningen är medfödd eller har uppkommit tidigt i livet. Vuxenhabiliteringen kan ge råd, stöd, information, gruppverksamhet, samordning av insatser, stöd till anhöriga. Vuxenhabiliteringsteamen består av flera yrkesgrupper; socionom, arbetsterapeut, fysioterapeut och administratör. Teamen kompletteras av länsgemensamma psykologresurser, sjuksköterska och konsultläkare.$Om man bor i ett kommunalt boende har kommunen ansvaret för habilitering utom läkarinsats som alltid är regionens ansvar.

Ej angivet Växelnummer
Kalix sjukhus - visa på karta