Akutvårdsavdelningen Länssjukhuset Ryhov

Om Akutvårdsavdelningen Länssjukhuset Ryhov

Akutvårdsavdelningen tillhör akutkliniken.$$På akutvårdsavdelningen vårdar vi akut sjuka patienter med medicinska och kirurgiska åkommor.$Akutvårdsavdelningen är indelad i MAVA (Medicinsk Akutvårdsavdelning) som har 24 vårdplatser samt KAVA (Kirurgisk akutvårdsavdelning) med 14 vårdplatser.$$Utav dessa 38 vårdplatser ingår det en övervakningsenhet med 5 vårdplatser där vi vårdar de patienter som behöver extra tillsyn eller är svårt sjuka.

KRY är en modern vårdgivare med patientens behov i fokus. Hos KRY kan du snabbt få den hjälp du behöver, via video direkt i mobilen. Träffa erfarna läkare sjuksköterskor och legitimerade psykologer var du än befinner dig, inom bara några minuter – dygnet runt, årets alla dagar. Få hjälp med professionell bedömning och behandling samt recept och sjukintyg eller remiss till vidare vård.

Sjukhusgatan, Jönköping, huvudbyggnaden. - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
  • Måndag - Söndag 10:00 - 20:00
Övriga tider enligt överenskommelse med personalen. På grund av allergier tillåter vi inte blommor på avdelningen. Besök inte avdelningen om du har feber, förkylningsbesvär, diarré, kräkningar eller andra symtom som kan medföra att du smittar.
Akutverksamhet vid sjukhus, internmedicin, Akutverksamhet vid sjukhus, kirurgi

Akutvårdsavdelningen Länssjukhuset Ryhov

10:38 - 21 jan, 2020 skrev:

Kom in som akutfall med ambulans och blev snabbt omhändertagen,undersökt och behandlad. Blev sedan inlagd på Kirurg B. Fantastisk personal,proffsig,vänlig och tålmodig. Hjälpsamm och snälla.

09:20 - 02 jun, 2019 skrev:

Bästa vården jag har fått 😁😁