Dövteam Göteborg, Göteborg

Om Dövteam Göteborg, Göteborg

Välkommen till Dövteamet i Västra Götalandsregionen.
Dövteamet är ett regionalt specialistteam som ger psykosocialt och pedagogiskt stöd till teckenspråkiga över 18 år. Om du är döv eller har en hörselnedsättning och kommunicerar på teckenspråk, så kan du få stöd från oss.
Vi arbetar över hela Västra Götalandsregionen. Målet för vår verksamhet är att förbättra livssituationen och delaktigheten för döva över 18 år. I Dövteamet arbetar kuratorer och pedagoger. Vi ger råd , stöd, information och kunskap utifrån dina behov. Det gäller även till anhöriga, närstående, personal och myndigheter.
Vi arbetar på teckenspråk.
Dövteamet har hela Västra Götalandsregionen som sitt upptagningsområde. Dövteamet har sina lokaler i Göteborg och i Vänersborg, men möjlighet finns att träffas på andra platser i regionen.

Texttelefon:
Ekelundsgatan 8, 411 18, Göteborg - visa på karta