Dövblindteam Göteborg, Göteborg

Om Dövblindteam Göteborg, Göteborg

Välkommen till Dövblindteamet i Västra Götalandsregionen.
Dövblindteamet är ett regionalt specialistteam som arbetar i hela Västra Götalandsregionen. Vi erbjuder habilitering och rehabilitering för personer med dövblindhet i alla åldrar.
Teamets insatser riktar sig även till närstående personal.
Målet med Dövblindteamets insatser är att öka delaktigheten i samhället och att bidra till ett så meningsfullt liv som möjligt för barn, ungdomar och vuxna personer med dövblindhet.
Vi arbetar över hela Västra Götalandsregionen. I Dövblindteamet arbetar synpedagog, audionom, psykolog, kurator, specialpedagog och kommunikationspedagog.
Vid det första mötet med Dövblindteamet görs en kartläggning av personens behov av hjälp och stöd. Insatserna och stödet planerar vi sedan tillsammans efter de behov som finns. Insatserna kan variera och förändras.
Vi anpassar alltid vår kommunikation efter personens behov - teckenspråk, tal eller alternativ metod.
Dövblindteamet samarbetar med andra enheter inom Syn/Hörsel.

Texttelefon 031 - 711 77 23
Ekelundsgatan 8, 411 18, Göteborg, Dövblindteam - visa på karta
Remiss via Syn- och/eller Hörselverksamheten.