• 010 - 888 54 07

• Tidbokning krävs

4,6

Logo Audika Helsingborg

Om Audika Helsingborg

Välkommen till Audika i Helsingborg!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Helsingborg ligger på Södra Kyrkogatan 3 i centrala Helsingborg. Till oss tar du dig enkelt genom en kort promenad från Helsingborgs Centralstation.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Audika i Helsingborg erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Region Skåne med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 200 kr (frikort gäller).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att regionen ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Skåne finns även ”Det firare valet” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du väljer hörapparat ur Region Skånes sortiment eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 16 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Helsingborg

Hörseltest hos Audika Helsingborg

Upplever du nedsatt hörsel och behöver hjälp av hörselhjälpmedel är första steget att boka en tid för ett hörseltest hos en av våra legitime...

Hörapparater hos Audika Helsingborg

Audika Helsingborg erbjuder utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjälpmedel s...

Batterier till hörapparater hos Audika Helsingborg

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Helsingborg kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa bat...

Hörseltest online hos Audika Helsingborg

Har du funderat på om du borde testa din hörsel, men inte kommit till skott? Då kan du göra Audikas hörseltest online, för att få en första ...

Karta - Södra Kyrkogatan 3, Helsingborg

Audika Helsingborg

4,6

19:24 - 18 dec, 2018 skrev:

Har ju inte varit nånstans tidigare, men det intrycket och kunskapen som finns var verkligen positivt.

21:41 - 21 sep, 2018 skrev:

Jag ha varit hos fyra olika audionomer, Audika är den första som skaffade hjälpmeden till mig så att jag kan höra TV och Radio efter närmare 10 År !

12:09 - 18 jan, 2017 skrev:

Mycket bra och vänligt bemötande av kunnig personal.

08:13 - 14 maj, 2016

4,2

• Fråga ställd 15:22 11 okt 2019

När kan jag komma och få en hörapparat reparerad?
    Jag har Helsingborgkontoret som min kontakt

Audika Helsingborg svarar:

Hej, vänligen ring vår kundservice på 0200-11 14 50 eller kom förbi kliniken så kan vi hjälpa dig vidare. Beroende på vad felet är, kan det vara så att vi behöver skicka hörapparaten på reparation. Det vet vi först när vi vet vad felet är. Välkommen! Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

• Fråga ställd 12:00 11 feb 2019

Hej om batteri luckan till hörapparaten är sönder går den att byta ut den och om det går hur går man till väga
    Tack på förhand

Audika Helsingborg svarar:

Hej, du är välkommen till vår reception i Helsingborg så kan vi titta på hörapparaten och se om vi kan laga den på plats eller om vi behöver skicka den för reparation. Varmt välkommen. Med vänlig hälsning. Audika hörselklinik

• Fråga ställd 19:21 18 dec 2018

Hur köper jag snäckorna till mina apparater?

Audika Helsingborg svarar:

Hej Kjell, vi kan hjälpa dig med snäckor till dina hörapparater. Vi behöver lite mer information om vilken hörapparat du har för att kunna hjälpa dig på bästa sätt. Har du möjlighet att antingen ringa oss på 0200-11 14 50 eller skicka ett mail till kundservice@audika.se så kan vi bättre hjälpa dig. Önskar dig en trevlig dag. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik