Njur- och dialysmottagningen Hallands sjukhus Halmstad, Halmstad

Om Njur- och dialysmottagningen Hallands sjukhus Halmstad, Halmstad

På Njur- och dialysmottagningen tar vi emot patienter med olika typer av njursjukdomar, olika grader av nedsatt njurfunktion och patienter som är njurtransplanterade. Vi utför utredningar inför transplantation och donation. Patienter med avancerad njursvikt kommer för hemodialysbehandling, HD (bloddialys) eller kontroll/upplärning av peritonealdialysbehandling, PD (påsdialys).

Vanligast är att du först varit på din vårdcentral som skickat en remiss till oss.

Du kan också skriva en egenremiss här på 1177. Att skriva en egenremiss innebär inte automatiskt att du får komma till vår mottagning, du kan bli hänvisad att först gå till din vårdcentral. Under fliken läs mer kan du läsa mer om remissregler i Halland.

Klockhuset, Ingång 7, målpunkt M, plan 1 - visa på karta
Undvik att använda parfym och starka dofter inför besöket.
Dialysverksamhet