Akutmottagningen Hallands sjukhus Halmstad, Halmstad

Om Akutmottagningen Hallands sjukhus Halmstad, Halmstad

Akutmottagningen har öppet dygnet runt och tar hand om patienter med svårare akuta sjukdomar och skador.

När du som patient kommer till vår akutmottagning är vårt mål att du ska få träffa en sjuksköterska för en första medicinsk bedömning så snart som möjligt. Ha gärna din legitimation och eventuell läkemedelslista nära till hands.

Patienter med akuta och livshotande tillstånd tas omhand först. Därför kommer du inte alltid att kallas i turordning. Beroende på vad du söker hjälp för kan tiden innan du får träffa en läkare variera.

Närstående till dig som vårdas på akutmottagningen är välkomna. Av säkerhetsskäl vill vi att ni håller er till en närstående per vuxen patient.

Är du osäker på om du behöver åka till akutmottagningen?

Om du är osäker på vilket behov av vård du har, vänligen ring 1177 eller gå in på www.1177.se för att få råd om vart du ska vända dig om du behöver vård.

Du kan också logga in på www.1177.se för att läsa din journal och göra dina vårdärenden.

Ingång 21, Halmstad - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
  • Måndag - Söndag Dygnet runt

Akutmottagningen Hallands sjukhus Halmstad, Halmstad

4,1

19:42 - 27 jun, 2020 skrev:

1 juni -20

Blev snabbt mottagen då jag skurit upp armen efter ett fall i trädgården. Ett professionellt samtal under behandlingstiden gjorde situationen lättsam utan att påverka själva arbetsinsatsen med att sy !
Tack för ett gott omhändertagande från början till slut !

Fick

15:11 - 14 jan, 2020 skrev:

Hej jag var på akuten idag för mitt ansikte efter att ha ramlat i ett motionsspår under träning.
Jag fick ett mycket mycket bra omhändertagande av en ung läkare vid namn.....Anders Hellgren!!!

4,2