Avdelning 69, Barn- och Ungdomskliniken

Om Avdelning 69, Barn- och Ungdomskliniken

Vi är en specialavdelning för barn som föds för tidigt. Vår avdelning är utrustad för intensivvård av för tidigt födda och små barn som behöver sjukhusvård. De nyföddas mödrar har möjlighet att vårdas på samma avdelning som sina barn. Här vårdar vi nyfödda barn som behöver extra observation och behandling. Vi vårdar även fullgångna barn med sjukdom eller misstanke om sjukdom. Det kan vara komplikationer i samband med födseln som exempelvis andningsstörningar, gulsot eller infektioner. Vården på avdelningen skall efterlikna BB-vården så mycket som möjligt men med lite extra stöd från personalen. Ju större barnet blir desto mer tar du som förälder över vården. På så sätt blir du förberedd inför livet med ditt barn hemma.

Västmanlands sjukhus Västerås, Västerås - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
Doftfritt.Parfym, rakvatten och andra starka dofter kan vara besvärligt för en del. Undvik därför detta när du besöker oss. D

Avdelning 69, Barn- och Ungdomskliniken

19:28 - 21 aug, 2019 skrev:

Mycket proportionellt arbete från vårdpersonalen, Stort tack för all hjälp ni kunde erbjuda.

14:13 - 15 dec, 2017 skrev:

Så rätt människor på rätt plats! Vi var inskrivna med vår Botbid i april. Visst har det gått lång tid men när jag ändå hittade hit vill jag passa på att ge mitt omdöme. Förutom personalen uppskattade vi vårt stora rum samt att även fadern involveras till 100% och är minst lika viktig för barnet!

20:06 - 17 nov, 2017 skrev:

Hej!

Lilla Malek hälsar er och vi är tacksamma att ni är snälla och att ta hand om vår lilla barn.

Stooor kram.

17:16 - 21 aug, 2017 skrev:

Nu har det gått 10 år sedan jag hade chansen att möta er. Ni är fantastiska och jag och lilla Linus hälsar så gott till er alla. Allt har gått bra i livet och Linus är en frisk o kry krabat.

09:13 - 27 jun, 2017 skrev:

Stort tack för all hjälp. Ni är fantastiska vi kommer aldrigt glömma er🙏🏼💖🌸 Vi vart där från05/07.2017 till 27/06.2017 från Melvin och hans familje ibrahimi

21:45 - 25 dec, 2015 skrev:

Låg på neo med vår zeb för 2 år sen.. När de nya lokalerna rustades upp.. Kan bara sätta ett stort 💖 när jag tänker tillbaka på er alla personal