Hörselvården Karlshamn

Om Hörselvården Karlshamn

Vi arbetar med habilitering och rehabilitering av personer med dövhet, dövblindhet, tinnitus, och hörselskador och av olika art och grad. Vi utvecklar patientens starka sidor och tränar för att kompensera den nedsatta funktionen.

I habilitering och rehabilitering ingår till exempel både utprovning av hjälpmedel och att lära sig använda dessa, samtalsstöd, information om funktionshindret, föräldrautbildning och samverkan med organisationer och myndigheter.

Som patient kommer du till hörselvården via öron-, näs- och halsklinikens mottagning efter remiss från till exempel barnavårdscentralen, skolhälsovården och vårdcentralen.

Läs mer om oss under fliken Vårt utbud.

Blekingesjukhuset, Entrévägen, huvudentré - visa på karta

Hörselvården Karlshamn

2,5

08:20 - 08 jan, 2018 skrev:

Rena snurren att som nästan döv försöka nå hörselvården via telefon. Att dessutom mötas av automatsvar där man uppenbarligen ska göra val för att komma vidare... Heldumt! Det är nästan ett hån mot ickehörande patienter!!! Det måste finnas andra möjligheter i vår digitala värld! Enklast vore att ni blev tydliga med e-postadress. För den som kanske hör något bättre än jag skulle det säkert vara till stor hjälp att mötas av en människa vid uppringning.

2,2

13:30 - 03 jan, 2018 skrev:

försökt att nå på telefontider, helt omöjligt att komma fram.
Vore lämpligt att ni satte upp en mailadress för snabb återkoppling.
Behöver intyg för ansökan av hjälputrustning.....

2,8