Hudmottagning Karlshamn

Blekingesjukhuset, Entrévägen, Elfsbergsgården, byggnad 13, Karlshamn

Hudmottagning Karlshamn

På hudmottagningen i Blekinge handläggs olika sjukdomar och tillstånd i huden. Det innefattar mer allvarliga former av inflammatoriska sjukdomar och bedömning samt behandling av tumörer i huden. Inflammatoriska tillstånd är till exempel eksem, psoriasis, acne och rosacea. Tumörer innefattar både godartade födelsemärken, andra godartade tumörer samt olika former av hudcancer såsom malignt melanom, skivepitelcancer och basalcellscancer. I samarbete med yrkesdermatolog från Universitetssjukhuset i Malmö utreder vi yrkesrelaterade hudsjukdomar.

Informationen uppdaterades 16:04 - 28 aug, 2020

Logga - Kry