Öppet i morgon från 07:00

Dialysmottagning Karlshamn

Blekingesjukhuset, Entrévägen, byggnad 2, Karlshamn

Dialysmottagning Karlshamn

Dialysmottagningen ger bloddialys, även kallat hemodialys, till dig som har njurar som inte längre fungerar och ändrad kost inte räcker. Bloddialys är ett alternativ till transplantation och peritonealdialys, som du kan läsa mer om under PD-mottagningens webbsida. Vid bloddialys pumpas ditt blod genom en dialysapparat där blodet renas från slaggprodukter via ett dialysfilter. En behandling tar cirka 5 timmar och görs 3 gånger i veckan. Under dialysen kan du läsa, titta på TV eller ligga och vila. Det finns även möjlighet för dig att själv sköta din behandling hemma. Då får du lära dig att sköta dialysmaskinen och sticka dig själv. Detta får du lära dig på hemdialysavdelningen på universitetssjukhuset i Lund. Läs mer om oss under fliken Vårt utbud. Här till höger hittar du mer information om dialys på 1177.

Informationen uppdaterades 01:17 - 21 mar, 2020

Logga - Kry