Öppet idag från 08:00

Medicinklinik Lung- och allergimottagning Karlshamn

Blekingesjukhuset, Entrévägen, byggnad 1, Karlshamn

Medicinklinik Lung- och allergimottagning Karlshamn

Lungmottagningen vid medicinkliniken i Karlshamn har en mottagning med rådgivnings- och återbesöksverksamhet. Du behöver remiss för att komma till oss. På lungmottagningen utför vi: - allergivaccinationer (SIT) - tuberkulintester (vid misstanke om tuberkulos) - BCG-vaccinationer mot tuberkolos - undersökning av luftrören (bronkoskopi) - dräninläggningar - provtagning på lungvätska (pleuratappning) - mätning av lungkapaciteten (spirometri) - utprovning av syrgasbehandling i hemmet - utprovning av CPAP-maskin. Lungmottagningen samarbetar med allergimottagningen i Karlskrona.

Informationen uppdaterades 16:02 - 15 sep, 2020

Logga - Kry

5 / 5

17 nov, 2016 Marie skrev:

Jag vill härmed ge lungläkare (överläkare) Alexander Bengtsson på Medicinkliniken på Blekingesjukhuset i Karlshamn den allra största eloge någon kan få! Han är den mest noggranne, skicklige, kompetente, omtänksammme och underbare läkare som tänkas kan! Tar sig alltid god tid vid mina besök, vilket skapar en enorm trygghet för mig. Jag tackar Gud, för att jag har fått honom som min läkare 👍💙! Han är verkligen en Guds gåva till patienterna! 💙 Även om jag nu är döende i obotlig lungcancer, så gör han sitt allra yttersta för att stötta mig och hålla mig vid så gott humör som någonsin möjlighet! Han är verkligen en läkare med hjärtat på rätta stället och utomordentligt kvalificerad för sin profession! Rekommenderar honom på det allra högsta!! Det finns ingen annan läkare på denna avdelning, som på något sätt kan jämföras med honom!! Gud vare med dig Alexander! 💙💙 Jag rekommenderar alltså ENDAST Alexander Bengtsson!!! Kirstin och Karin är också hel underbara ☺️👍.

Måndag - Onsdag : 08:00 - 16:00
Fredag : 08:00 - 12:00