Öppet idag från 07:00

Medicinklinik PD-mottagning Karlshamn

Blekingesjukhuset, Entrévägen, byggnad 1, Karlshamn

Medicinklinik PD-mottagning Karlshamn

På PD-mottagningen (peritonealdialys eller påsdialys) har vi utbildning, träning och uppföljande besök för dig som får dialysbehandling. Målet är att du ska kunna sköta din dialysbehandling själv. Att lära sig behandlingen tar cirka två veckor och träningen sker till största del på PD-mottagningen. Därefter kommer du på besök en gång i månaden eller efter behov och önskemål. Vid dialysen renas blodet av dialysvätska i bukhålan. Genom en permanent inopererad kateter leds dialysvätskan in i bukhålan. Bukhinnan fungerar som dialysfilter och det sker ett utbyte av slaggprodukter och näringsämnen till och från blodet. PD-mottagningen utreder även patienter som kan komma i fråga för en njurtransplantation. Läs mer under fliken Vårt utbud.

Informationen uppdaterades 00:52 - 21 mar, 2020

Logga - Kry