Avdelning C3 Kirurgi urol

S:t Göransgatan 5,VISBY

Avdelning C3 Kirurgi urol

Avdelningen har inriktning mot allmänkirurgi samt urologi.Vi bedriver akut och planerad verksamhet. Patientförfrågningar kan göras på telefon 0498-268170 öppnar efter kl 13.00 alla dagar. Våra besökstider är kl 13.00-19.00 alla dagar. Kontakta gärna personalen innan du går in på rummet. Vårt mål är att ge bästa tänkbara vård. Vi arbetar i vårdpar vilket innebär att det alltid finns en ansvarig sjuksköterska och undersköterska för våra patienter. Natten är bemannad med enbart sjuksköterskor. Måndag-fredag dagtid är avdelningen även bemannad med en koordinator. På avdelning C3 arbetar vi utifrån sjuksköterskan Dorothea Orems teori om egenvård. Det betyder att vi utgår från att varje individ har en önskan att vårda sig själv, d.v.s klara sin egenvård. Omvårdnaden ska bygga på att patienterna är delaktiga i vården och tar ansvar för sin hälsa. Enhetschefer Pia Högberg och Åsa Bendelin

Informationen uppdaterades 09:02 - 25 feb, 2021

Besökstider