Klinisk mikrobiologi, Karlskrona

Om Klinisk mikrobiologi, Karlskrona

Med organisatorisk hemvist i Region Kronoberg, men med en politiskt ansvarig gemensam samverkansnämnd, är de mikrobiologiska laboratorierna i Kronoberg Växjö och Blekinge Karlskrona sedan den 1 januari 2012 samordnade under en verksamhetschef.

Det gemensamma laboratoriet har ett upptagningsområde på cirka 356 000 invånare, och sammanslagningen förbättrar ytterligare den service vi ger till länens invånare.

Verksamhetschef är Oskar Ekelund.

Blekingesjukhuset, Akutvägen, byggnad 36, plan 4 - visa på karta
  • Lördag - Söndag 09:00 - 13:00