Habilitering Karlskrona, Karlskrona

Om Habilitering Karlskrona, Karlskrona

Habilitering innebär att utveckla starka sidor, träna och kompensera funktioner som är nedsatta, anpassa miljön och stödja patienten och dennes nätverk. Habiliteringen har mottagning för barn och vuxna på Blekingesjukhuset både i Karlshamn och Karlskrona.

När du ringer på vår telefontid får du prata med en av våra teamsekreterare. Du kan vända dig till oss om du undrar något runt habiliteringen, vill lämna återbud eller kanske lämna ett meddelande till någon av oss som arbetar på habiliteringen. Du kan även ringa direkt till den du söker.

Habiliteringen tar emot remisser från till exempel barnhälsovård, barnmottagning, kommunens stödteam i skolorna, logoped, öronmottagning och psykiatri. De kan också komma från arbetsförmedlingen och försäkringskassan. Det finns även möjlighet att lämna en egenremiss med frågeställning kring autismspektrumstörning eller utvecklingsstörning.

Vårdskolevägen 3 - visa på karta