Mammografi Karlskrona

Om Mammografi Karlskrona

Alla kvinnor i Blekinge som är mellan 40 och 74 år erbjuds mammografi, som är en röntgenundersökning av brösten för att upptäcka bröstcancer. Om du är äldre än 74 år har du också möjlighet att få mammografi om du anmäler detta till röntgenavdelningen.

Vid undersökningen trycks bröstet ihop några sekunder för att bilden ska bli så bra som möjligt.

Undersökningen utförs i Karlskrona och Karlshamn. Mammografi på remiss från läkare, när man misstänker bröstcancer, utförs endast i Karlskrona eftersom röntgenläkare specialutbildade inom mammografi finns här.$$

Läs mer under fliken Vårt utbud.

Blekingesjukhuset Lasarettsvägen Huvudentré - visa på karta
Ja