Medicinteknisk avdelning, Karlskrona

Om Medicinteknisk avdelning, Karlskrona

Medicinsk teknik ansvarar för att medicintekniska utrustningar i sjukvården är välfungerande, att både personal- och patientsäkerheten är hög och att den medicintekniska verksamheten bedrivs kostnadseffektivt.

Vi har ett nära samarbete med vården och kan därför bidra med patientnära teknisk kompetens. Detta upprätthåller vi genom att regelbundet utbilda vår personal för att på så sätt hålla en hög teknisk kompetens. Detta i sin tur gör att vi bland annat kan vara ett bra stöd vid upphandlingar av ny utrustning, att vi ankomstkontrollerar utrustning, utför akutservice och förebyggande underhåll. Vi är också med och utbildar användare av medicinteknisk utrustning, medverkar vid forskning och utveckling samt teknisk konsultation.

Läs mer om oss under fliken Vårt utbud.

Blekingesjukhuset Lasarettsvägen Huvudentré - visa på karta
Medicinteknisk verksamhet