Logopedmottagning Karlskrona

Blekingesjukhuset, Hälsovägen, byggnad 13, Karlskrona

Logopedmottagning Karlskrona

På logopedmottagningarna består verksamheten av bedömning och behandling av röst-, tal-, språk- och sväljningssvårigheter. Vi träffar: - barn med försenad språkutveckling - barn och vuxna som stammar - barn och vuxna med röstproblem - barn och vuxna med nasalt tal, till exempel orsakat av läpp-, käk-, och gomspalt - barn och vuxna med sväljningssvårigheter - vuxna med tal- och språksvårigheter på grund av sjukdomar och skador i hjärnan - vi utreder och förskriver olika alternativa och kompletterande kommunikationshjälpmedel i samarbete med hjälpmedelcentralen. Vi som arbetar på logopedmottagningarna är legitimerade logopeder och läkarsekreterare. Logopeder finns även på medicin- och rehabklinikerna och inom barn- och vuxenhabiliteringen. Du kan skicka e-post till oss på logopedmottagningen@regionblekinge.se.

Informationen uppdaterades 01:21 - 21 mar, 2020

Logga - Kry