Logopedmottagning Karlskrona

Om Logopedmottagning Karlskrona

På logopedmottagningarna består verksamheten av bedömning och behandling av röst-, tal-, språk- och sväljningssvårigheter. Vi träffar:

- barn med försenad språkutveckling
- barn och vuxna som stammar
- barn och vuxna med röstproblem
- barn och vuxna med nasalt tal, till exempel orsakat av läpp-, käk-, och gomspalt
- barn och vuxna med sväljningssvårigheter
- vuxna med tal- och språksvårigheter på grund av sjukdomar och skador i hjärnan
- vi utreder och förskriver olika alternativa och kompletterande kommunikationshjälpmedel i samarbete med hjälpmedelcentralen.

Vi som arbetar på logopedmottagningarna är legitimerade logopeder och läkarsekreterare. Logopeder finns även på medicin- och rehabklinikerna och inom barn- och vuxenhabiliteringen.

Du kan skicka e-post till oss på logopedmottagningen@regionblekinge.se.

Blekingesjukhuset, Hälsovägen, byggnad 13, Karlskrona - visa på karta