Infektionsavdelning 61, Karlskrona

Om Infektionsavdelning 61, Karlskrona

0455 - 73 44 55 , 0455 - 73 44 60 , 0455 - 73 44 61

På vårdavdelningen, som också kallas avdelning 61, behandlar och vårdar vi patienter med svåra och smittsamma infektionssjukdomar, kroniska infektioner och tropiska sjukdomar. På denna avdelning vårdas även öron- och ögonpatienter.

Vi har 24 platser fördelat på 20 rum. Alla våra rum har sluss både in mot korridoren och ut till markplan. Detta för att vi ska kunna bedriva isoleringsvård vid smittsamma sjukdomar och för infektionskänsliga patienter.

Du som vill prata med oss utanför vår telefontid är välkommen att kontakta ansvarig sjuksköterska via växeln 0455-73 10 00.

Blekingesjukhuset, Akutvägen, byggnad 28, Karlskrona - visa på karta
  • Måndag - Söndag 14:00 - 19:00