Akutmottagning Karlskrona

Om Akutmottagning Karlskrona

På akutmottagningen får du hjälp om du har drabbats av svår sjukdom eller skadats allvarligt i en olycka. I Blekinge finns akutmottagningen på Blekingesjukhuset i Karlskrona, vilken är öppen dygnet runt.

Alla patienter som kommer till akutmottagningen blir först bedömda och prioriterade av en erfaren sjuksköterska. Prioriteringen är individuell och är beroende av dina värden, symtom, skador och hur allvarliga dessa är. Den patient som är allvarligast sjuk får vård först. Du kan även bli hänvisad till jourcentralen eller vårdcentralen för rätt vård.

Ring 1177, sjukvårdsrådgivningen, som har öppet dygnet runt, om du är osäker på om du behöver söka akutmottagningen.

Vid nödsituationer, ring 112.

Akutvägen, Blekingesjukhuset - visa på karta

Akutmottagning Karlskrona

3,0

10:29 - 15 aug, 2016 skrev:

Tycker att systemet är helt avigt. Man drar en kölapp för att sedan sitta i ett väntrum före man ens kan berätta vad som har hänt så att de vet om vilka typ folk och allvarlighetsgrad som sitter och väntar. Mycket bättre förr när man hänvände sig till en lucka så fort man kom inn så att de allaredan då har överblick av vad för slags folk som sitter och väntar.

3,0