Barn- och ungdomsklinik vårdavdelning, Karlskrona

Om Barn- och ungdomsklinik vårdavdelning, Karlskrona

På barn- och ungdomskliniken ger vi specialiserad barnmedicinsk vård till alla barn och ungdomar upp till 18 år.

Vårt mål är att arbeta personcentrerat och vi arbetar utifrån Barnkonventionen och NOBABS standard.

Vi ser helst att en förälder stannar under vårdtiden.

Övriga i familjen är välkomna på fria besökstider, men undantag förekommer.

Blekingesjukhuset, Lasarettsvägen, huvudentré - visa på karta
  • Måndag - Söndag 13:00 - 19:00
Vi har fria besökstider men är tacksamma om ni inte kommer sent på kvällen. Kom inte i stora grupper. Var frisk och använd inte parfym och andra starka dofter eftersom våra patienter är känsliga. Ta inte med blommor.
Akutverksamhet vid sjukhus, barn- och ungdomskirurgi, Akutverksamhet vid sjukhus, barn- och ungdomsmedicin, Akutverksamhet vid sjukhus, barn- och ungdomsortopedi