Syncentral, Karlskrona

Om Syncentral, Karlskrona

Syncentralen arbetar med rehabilitering och habilitering av personer med synskador. Vi samarbetar även med andra som ger service åt synskadade.

Synskadad är man när man på grund av sin synskada har svårt att läsa vanlig text eller att förflytta sig med synens hjälp. Patienten kommer till syncentralen via en remiss från ögonläkare.

Vid syncentralen finns synpedagoger, en optiker, en kurator och en läkarsekreterare.

Blekingesjukhuset, Hälsovägen, Byggnad 13 - visa på karta
Vid första besök krävs remiss från ögonläkare.
Syncentral