Öppet i morgon från 08:00

Infektionsmottagning, Karlskrona

Blekingesjukhuset, Akutvägen, byggnad 28, Karlskrona

Infektionsmottagning, Karlskrona

På infektionsmottagningen undersöker och behandlar vi olika typer av akuta och kroniska infektioner. Vi tar också hand om patienter som ska ut och resa och behöver vaccineras. Till mottagningen hör också en könsmottagning som behandlar sexuellt överförbara sjukdomar. Vi har telefonrådgivning hela dagen. Om vi inte kan svara direkt går det bra att lämna meddelande om återbud via telefonsvarare. Vid akut behov av kontakt med oss går det även bra att ringa sjukvårdsrådgivningen på telefon 1177 (inget riktnummer behövs inom Blekinge). Utnyttja gärna våra e-tjänster där du kan avboka tid, boka vissa tider till köns- och vaccinationsmottagningarna och få ditt recept förnyat. Vi har även vaccinationsmottagning. Läs mer under fliken Vårt utbud.

Informationen uppdaterades 16:20 - 2 apr, 2020

Logga - Kry