Klinisk fysiologisk avdelning

Om Klinisk fysiologisk avdelning

Huvuduppgiften inom klinisk fysiologi är att bedöma funktion och eventuella funktionsrubbningar inom olika organsystem. Organsystemen är till exempel hjärta, kärl, hjärna, njurar, lungor, mag-tarmkanal och de nedre urinvägarna.

Antalet anställda på kliniken är cirka 20 personer. Här arbetar såväl läkare som biomedicinska analytiker, medicinska sekreterare och undersköterskor.

Blekingesjukhuset, Lasarettsvägen, byggnad 26, plan 4 - visa på karta
Alla undersökningar kräver remiss från läkare.
Klinisk fysiologi