Dietistmottagning Karlskrona

Om Dietistmottagning Karlskrona

Vid många sjukdomstillstånd är kosten en viktig del av den medicinska behandlingen. När du behöver ändra dina matvanor av medicinska skäl kan du få hjälp med detta av en dietist.

Vi arbetar framför allt med följande sjukdomar: allergi, cancer, diabetes, glutenintolerans, hjärt- och kärlsjukdomar, kroniskt obstruktiv lungsjukdom (KOL), mag- och tarmsjukdomar, njursjukdomar, neurologiska sjukdomar, sväljningssvårigheter, undernäring, övervikt och fetma, endast barn.

För att komma till dietist behövs en remiss från din läkare.

Blekingesjukhuset, Akutvägen, byggnad 32, Karlskrona - visa på karta
  • Måndag - Torsdag 10:00 - 11:00 Tidsbeställning