Medicinklinik Allergimottagning Karlskrona

Om Medicinklinik Allergimottagning Karlskrona

Allergimottagningen är en specialistmottagning med planerad verksamhet för patienter med olika allergisjukdomar. Vi utreder och behandlar allergier och annan överkänslighet från hud, till exempel nässelutslag och problem med ögon, näsa, luftrör och magtarmkanalen. En del i utredningen kan till exempel vara ett allergitest, ett så kallat pricktest.

Vi utreder också patienter med svårbedömda andningsbesvär, långvariga luftvägsbesvär, överkänslighetsreaktioner mot läkemedel, anafylaktiska reaktioner och astma

Blekingesjukhuset, Lasarettsvägen, huvudentré, Hiss B, Karlskrona - visa på karta
Vi tar emot patienter via remiss. Det går också bra att ta kontakt med oss genom en egenremiss. Du hittar en remiss för nerladdning under Vårt utbud.
Allergologi