Kirurgklinik avdelning 49, Karlskrona

Om Kirurgklinik avdelning 49, Karlskrona

Hos oss på vårdavdelning 49 läggs alla patienter in som kommer från akutmottagningen. Vi vårdar även de patienter som har sjukdomar i urinorganen, blodkärl (utom hjärta och hjärna) samt bröst.

På vår vårdavdelning jobbar läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare och kökspersonal. Vi har även ett nära samarbete med sjukgymnaster, arbetsterapeuter och kurator. Patienterna har, tillsammans med sina anhöriga, rätt till delaktighet och information i besluten kring sin egen vård och ett gott bemötande som bygger på god etik.

Blekingesjukhuset, Lasarettsvägen. - visa på karta
  • Måndag - Söndag 11:30 - 19:00
  • Måndag - Söndag 13:00 - 19:00
Kontakta personalen om det finns behov för utökade besökstider. Vi är en blom- och parfymfri avdelning.
Kirurgi