Kirurgklinik avdelning 49, Karlskrona

Blekingesjukhuset, Lasarettsvägen.

Kirurgklinik avdelning 49, Karlskrona

Hos oss på vårdavdelning 49 läggs alla patienter in som kommer från akutmottagningen. Vi vårdar även de patienter som har sjukdomar i urinorganen, blodkärl (utom hjärta och hjärna) samt bröst. På vår vårdavdelning jobbar läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare och kökspersonal. Vi har även ett nära samarbete med sjukgymnaster, arbetsterapeuter och kurator. Patienterna har, tillsammans med sina anhöriga, rätt till delaktighet och information i besluten kring sin egen vård och ett gott bemötande som bygger på god etik.

Informationen uppdaterades 01:19 - 21 mar, 2020

Logga - Kry

3 / 5

26 sep, 2020 Barbro N. skrev:

Toaletterna rengjordes inte tillräckligt ofta. Trevlig personal men stressade. Användandet av munskydd och visir var sporadiskt använt. Fick snabb hjälp. Är nu orolig för att ha fått Corona som ju spridits bland både personal och patienter på avdelningen. Hade hög feber igår men hittar inga tider i hela Blekinge för test

Måndag - Söndag : 11:30 - 19:00

Måndag - Söndag : 13:00 - 19:00