Blodgivarcentral Bollnäs

Om Blodgivarcentral Bollnäs

Välkommen till blodcentralerna i Gävleborgs län.$$Till blodcentralerna kommer våra givare för att lämna blod. Är du 18-60 år, frisk och befinner dig i Gävleborgs län är du välkommen att höra av dig.$$För att se vilka regler och riktlinjer som gäller för att kunna bli blodgivare kan du läsa mer på www.geblod.nu och välja ort, där finns våra aktuella öppettider.$$Blodcentralen (transfusionmedicin) samlar in blod och förser sjukhuset med blod och blodkomponenter som är en nödvändig förutsättning för att kunna bedriva modern sjukvård. Blodet behövs till exempel vid operationer, transplantationer och cancerbehandling.

Sjukhusvägen 81,821 81 Bollnäs - visa på karta
Blodgivningsverksamhet