Njurmottagning Falun

Om Njurmottagning Falun

På njurmottagningen tar vi emot personer med olika typer av njursjukdomar och olika grader av nedsatt njurfunktion samt njurtransplanterade patienter.
Njurmottagningen omhändertar patienter för bedömning på remiss eller för fortsatta kontroller. Njurjouren finns tillgänglig dagligen för bedömning av akuta fall.

Till njurmottagningen kommer patienter både för provtagning och bokade besök till läkare eller sjuksköterska. Verksamheten omfattar även utredning och uppföljning i samband med njurtransplantation och donation. Ett nära samarbete finns sedan många år med transplantationskirurgen vid Akademiska sjukhuset i Uppsala, som besöker mottagningen 4-6 gånger per år.

Falu lasarett - visa på karta
Remiss krävs