Lung- och allergimottagning Falun

Om Lung- och allergimottagning Falun

Lung-allergimottagningen är en mottagning som omfattar två specialiteter, Lungmedicin och Allergologi.

Här utreds, vårdas och behandlas patienter med sjukdomar eller besvär inom båda specialiteterna.

Vi har läkare, sjuksköterskor och undersköterskor med mycket god kompetens inom områdena.

För att kunna erbjudas tider här krävs remiss. Rådgivning kan ges av sjuksköterska via telefon.

Allergimottagningen, tfn: 023-49 25 18

Telefontider tisdagar 14:00-15:30, ons-tors 14:00-14:30

Lungmottagningen, tfn: 023-49 25 27

Telefontider mån-tors 8:00-11:00, 13:00-15:30

fre 8:00-11:00

Falu lasarett - visa på karta
Remiss krävs
Allergologi, Lungsjukvård