Ätstörningsenhet Dala ABC vuxna Falun

Om Ätstörningsenhet Dala ABC vuxna Falun

Dala ABC, är en länsövergripande specialistverksamhet för vuxna personer med ätstörningar i Dalarnas län. Dala ABC är till för dig som är drabbad av ätstörningar, dig som är anhörig eller vän till någon med ätstörningar eller dig som möter människor med ätstörningar i ditt arbete. Dala ABC är ett kunskapscenter för ätstörningar med fokus på kunskapsutveckling, metodutveckling, utvärdering och samarbete.

Våra grundstenar

1.Respekt

2.Tillgänglighet

3.Öppenhet

4.Hopp

Vasagatan 28, Falun - visa på karta
  • Tisdag - Fredag 13:00 - 14:00
  • Måndag 15:15 - 16:00 Drop in ojämn vecka
Doftfritt. Parfym, rakvatten och andra starka dofter kan vara besvärligt för en del. Undvik därför detta när du besöker oss. Du får endast röka på anvisade platser. Mobiltelefon får endast användas i blå zoner, vid osäkerhet fråga personalen. All personal har tystnadsplikt.