Syncentral Borås, Borås

Om Syncentral Borås, Borås

Syncentralen arbetar med habilitering och rehabilitering av personer med måttlig till svår synnedsätting samt blindhet i alla åldrar. Syncentralens målsättning är att förbättra livssituationen för människor med måttlig till svår synnedsättning.samt blindhet.
Synnedsättning har man om man har svårt att läsa med vanliga glasögon, orientera eller förflytta sig eller klara sina dagliga aktiviteter.

Enhetschef: Valon Hetemi

Ekenäsgatan 15, 504 55, Borås, Solhem Plan 9 - visa på karta
  • Tisdag - Fredag 09:00 - 11:00
Remiss från ögonkläkare krävs

Syncentral Borås, Borås

20:41 - 02 dec, 2015 skrev:

Denna underbara personal har med sitt bemötande, kunnande och tillgång till hjälpmedel gett mig ett bra liv trots svår synnedsättning. Ni är änglar, tack för att ni finns.