Akutmottagning, Borås

Om Akutmottagning, Borås

Akutmottagningen, (AVC) är sjukhusets gemensamma akutmottagning dygnet runt för specialiteterna internmedicin, kirurgi och ortopedi. Sjukhusets övriga specialiteter med undantag av psykiatri, förlossningsvård och barnsjukvård flyttar sin akutverksamhet till AVC varje vardag kl. 16:00 samt helger.

Vid svåra olycksfall eller allvarlig sjukdom ska du ta dig direkt till någon av sjukhusens akutmottagningar.

Brämhultsvägen 53, 504 55, Borås - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt