Ungdomshälsan Umeå

Om Ungdomshälsan Umeå

Till ungdomshälsan kan du som är 13-22 år vända dig om du har frågor om sex, din egen kropp och preventivmedel. Här får du gratis kondomer och akut p-piller. Du kan också testa dig för könssjukdomar och göra graviditetstest.

Finns behov av samtalsbehandlare är åldersgränsen 16-22 år. Kontakta oss om du behöver någon att prata med eller om du vill ha hjälp att sluta med tobak, alkohol eller droger eller har problem med mat och ätande.

Alla besök på ungdomshälsan är gratis och alla som jobbar har tystnadsplikt. Föräldrar eller andra vuxna kan också kontakta oss.

I vårt utbud finns länk till bokningstjänsten för studiebesök och föreläsningar för gymnasie- och högstadieelever.

Rådhusesplanaden 3B, 2 tr - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 17:00 Lunch 12-13
Drop-in
  • Måndag 13:00 - 16:30 Barnmorska
  • Tisdag 15:00 - 16:30 Samtalsbehandl.
  • Onsdag 13:00 - 16:30 Barnmorska
  • Onsdag 08:15 - 09:15 Barnmorska
  • Torsdag 13:00 - 17:30 Barnmorska
  • Fredag 13:00 - 14:30 Barnmorska
Ungdomsmottagning, Ätstörningsvård, barn och ungdom

Ungdomshälsan Umeå

22:16 - 02 okt, 2017

09:00 - 16 feb, 2017 skrev:

Vår lilla familj har fått enorm hjälp av kuratorn. De har lyssnat på allt vi har att tampas med utan att avbryta eller komma med pekpinnar. Vi har enbart mötts av respekt och uppmuntran.

07:24 - 28 mar, 2014 skrev:

Ungdomsmottagningen i Umeå bemöter dig med respekt och lyssnar verkligen. Man blir mottagen som en person, snarare än som "någon".