Öppet, idag till 17:00

Ungdomshälsan Umeå

Rådhusesplanaden 3B, 2 tr

Ungdomshälsan Umeå

Till ungdomshälsan kan du som är 13-22 år vända dig om du har frågor om sex, din egen kropp och preventivmedel. Här får du gratis kondomer och akut p-piller. Du kan också testa dig för könssjukdomar och göra graviditetstest. Finns behov av samtalsbehandlare är åldersgränsen 16-22 år. Kontakta oss om du behöver någon att prata med eller om du vill ha hjälp att sluta med tobak, alkohol eller droger eller har problem med mat och ätande. Alla besök på ungdomshälsan är gratis och alla som jobbar har tystnadsplikt. Föräldrar eller andra vuxna kan också kontakta oss. I vårt utbud finns länk till bokningstjänsten för studiebesök och föreläsningar för gymnasie- och högstadieelever.

Informationen uppdaterades 17:02 - 23 nov, 2020

Logga - Kry

5 / 5

2 okt, 2017 Caroline skrev:

16 feb, 2017 Maria skrev:

Vår lilla familj har fått enorm hjälp av kuratorn. De har lyssnat på allt vi har att tampas med utan att avbryta eller komma med pekpinnar. Vi har enbart mötts av respekt och uppmuntran.

28 mar, 2014 Sanna skrev:

Ungdomsmottagningen i Umeå bemöter dig med respekt och lyssnar verkligen. Man blir mottagen som en person, snarare än som "någon".

Drop-in-tider

Måndag : 13:00 - 16:30 Barnmorska
Tisdag : 15:00 - 16:30 Samtalsbehandl.
Onsdag : 13:00 - 16:30 Barnmorska
Onsdag : 08:15 - 09:15 Barnmorska